تبلیغات
محلی برای آغاز یک کسب و کار - اصول
محلی برای آغاز یک کسب و کار
!!!لطفا در این مکان صحبتی از یک شبه پولدار شدن نکنید!!!
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سلام
سلامی گرم خدمت شما دوستان عزیز
امیدوارم که تونسته باشید سهمتون رو از زندگی بگیرید
بنده این وبلاگ رو ایجاد کردم تا بتونم هر چند کوچیک تونسته باشم کمکی کنم تا کسب و کارهای شما عزیزان قدرت بگیرن و بتونید سهم خودتونو از بازار بگیرید.
اینجا ما بحثی از یک شبه پولدار شدن نداریم

لطفا تو نظر سنجی های وبلاگ شرکت کنید و نظرتونو بگید

من تمام تلاشم رو می کنم تا شما به بالاترین درجه شغلیتون برسید

ما اینجا فقط راهکار ارائه می کنیم

راسی یه چیزی که یادم رفته بود بگم :چون من هر روز 4 الی 5 مطلب تو وبلاگ می زارم مطالب قبلی به آرشیو میره پس اگه می خواین هیچ مطلبی و نظر سنجی رو از دست ندید حتما به موضوعات یا آرشیو مراجعه کنید

مدیر وبلاگ : مهدی گل محمدی
نظرسنجی
به نظر شما چگونه یک کسب و کار با موفقیت رو به رو می شود






اولین پست از استاد گرامی رو در سال 92 براتون میزارم 

این ناب نوشته هارو پرینت بگیرید و هرروز مطالعه کنید..

من هر هفته دوشنبه شب ها یکی از مطالب گوهر بار استاد رو براتون میزارم...

بفرمایید ادامه مطلب
با سلام و سپاس

کسانی با بنده همراه شوند که هدفهایی بسیار بسیار بسیار بزرگ ضربدر بی نهایت بزرگ دارند.

آیا شما می خواهید کسب و کاری راه بیندازید که بعد از چند سال ورشکست می شوند؟؟؟؟؟؟؟
آیا شما میخواهید جزو کسانی باشید که همیشه هشتشان گرو نه شان است؟؟؟؟؟؟؟

آیا میخواهید با وجود درامدهای خوب ولی یک دفعه همه چیز علیه شما شود و به کام بدهی و شکست سنگین بکشاند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کسانی با بنده همراه نشوند که هدفهایی کوچک و ریز مثل ارقامی مانند یک میلیارد تومن و غیره دارند.توصیه بنده به این تعداد افراد این هست که مثلا 5 سال شب و روز کار کنند و زرنگ باشند تا به هدفشان برسند و بعد از آن بروند یک خانه و یک ماشین مدل بالا بخرند و به اصطلاح به خوشی هایشان بپردازند.

آنهایی بخوانند که میخواهند خودشان شوند و هیچ شکی در مسیر خودیابی،خودباوری و خودسازی ندارند.کمر همت بسته اند و با افکاری مثبت ،همه نشدنی ها و نمی توانم ها و غیره را در ذهنشان به شدنی ها و می توانم ها تبدیل میکنند و بعد وارد حوزه عمل می شوند.مردان و زنانی که از کار لذت میبرند و دایم در حال تفکر و برنامه ریزی هستند،مطالعه میکنند، از شکستها نمی هراسند و چشم امیدشان فقط به خدا و خودشان هست.کسانی که برای همه کارهایشان اصول و سیستم طراحی کرده اند و میکنند.

در لابلای مطالب و در ادامه بحث ،اسراری از گنجینه های اسرارم انتقال خواهم داد که در هیچ کتابی پیدا نمیشود و نام ان اسرار را هدیه نوروزی بنده حقیر برای عزیزان وطنم میگذارم ولی اوایل عرایضم، بصورت مقدماتی وارد بحث هزینه ها و درامدها خواهم شد تا نم نم وارد بحث های خیلی مهم و حیاتی برای رشد اصولی و پایدار شویم.

پس بنده بسیار سختگیرانه و قدم به قدم پیش خواهم رفت ،فقط کسانی وارد بحثهایمان شوند که میل به پیشرفت حتی در خواب نیز سراغشان می اید و هر مطلب را عملی میکنند.صرف خواندن به درد کسی نخواهد خورد.بحث ها رفته رفته تخصصی تر و کمی سنگین تر خواهد شد.


مقدمات:

در ابتدای عرایضم عرض کنم که حتما شرکتی ثبت نمایید.
شرکت سهامی خاص مورد تایید بنده می باشد.اعتبارش بیشتر و سهامدارانش کمتر می باشد.

نکته: موفق ترین ها ،رویکرد برنامه هایشان به سمت گرفتن وام نیست.
پس کسانی که می خواهند وام بگیرند بهتر است سراغ ثبت شرکت تعاونی بروند و معاف از مالیات نیز هستند.

(زرنگتر ها می دانند با بحث مالیات چگونه کنار بیایند.)

گام دوم بعد از ثبت شرکت:
سراغ دوستان،فامیل،آشناها و ...بروید ،سراغ کسانی که به شما اعتماد دارند و از انها درخواست کنید ( مثلا کارمند هست)و بگویید به هنگام دریافت حقوق اول ان را واریز حساب شرکتتان کند بعد بردارد.

هدف :ایجاد گردش مالی

نکته:100 هزار تومن نیز شد از کنارش بی تفاوت نگذرید و همه پولهای اطرافیان را به سمت حسابتان سوق بدهید .
نکته:امانتدار خوبی باشید حتی اگر فرزندتان از شدت بیماری در حال فوت نیز باشد و نیاز به پول داشته باشید هرگز و ابدا به پولی که مال خودتان نیست دست نزنید.

گردش مالی چه زمانی کاربرد دارد؟ قراردادهای کاری،اخذ نمایندگی ،ضمانت نامه ها و غیره

نکته:هدف از گردش مالی وام گرفتن نیست از این افکار بی اصول خلاص شوید.

بانک ها دوستان خوبی برای شما نیستند،سراغ دوستانی بروید که در سود و و و زیان در کنارتان هستند.بانک فقط در سودتان کنار شماست .

گام بعد:تمامی افکار ،دخل،خرج،ارتباطات و .... را اصولی کنیم.

1- خرید گاو صندوق:برای پیاده کردن اصلی که قبلا گفته بودم یعنی قدمی عملی برای حفظ اسرارتان بردارید و تمامی نوشته ها ،اهداف،برنامه ریزی ها،چکها،پولها و همه چیز که مربوط به اسرار کاریتان است را محافظت نمایید.

2- خرید چند عدد دفتر 100 برگ برای ثبت:

1- هزینه ها
2-درامدها
3-برنامه ریزی ها و استراتژی ها
4-فروش کالا
5-انبار کالا
6-تجربه ها،شکستها،پیروزی ها،مذاکرات و غیره
7-افکار هر روز
8- ارتباطات و غیره

نکته: میتوانید از تکنولوژی ها مثل کامپیوتر و نرم افزار ها نیز بهره مند شوید.

هرجا مطلب مفیدی اعم از شماره تماس ،نحوه تبلیغات ،افکار متفاوت و غیره را در روزنامه ها ،مجلات و غیره دیدید یا پاره کنید و در دفترهای مربوطه بچسبانید و یا به طریقی ان را به دفاترتان با نوشتن و غیره انتقال دهید.

چگونگی محاسبات هزینه ها در ایران:

از فردا وقتی صبح زود از خواب بیدار می شوید تمامی هزینه هایتان را به دو صورت مجزا یادداشت کنید:

1- هزینه های شخصی و زندگی
2-هزینه های کسب و کار ،شغلی ،شرکت 


نکته:2 عدد صندوق بنام صندوق 1-هزینه های شخصی 2- صندوق هزینه های شغلی تهیه کنید حالا این صندوق می تواند زیر فرش باشد یا لابلای یک کتاب یا گاو صندوق و غیره

مثلا:
هر روز هر چه را برای خودتان و زندگیتان میخرید حتی یک عدد نان ،مبلغ و نام کالا را بنویسید.سر ماه جمع میزنید مثلا:

رقم7/000/000 ریال بدست امد.

نکته: به رقم بدست امده 10 درصد اضافه کنید به عنوان پیش بینی نشده.
یعنی 10 درصد رقم فوق می شود 000/700 ریال
منظور از پیش بینی نشده این هست که مثلا بیمار میشوید ،مهمان زیاد می اید و غیره


نکته:چه مسایل پیش بینی نشده برایتان اتفاق بیفتد و چه نیفتد شما مبلغ ان را در صندوق هزینه ها بگذارید و هرگز به ان دست نزنید.

در بحث هزینه ها اگر دو مورد از قلم بیفتد ،مانند خیلی ها در اینده به مشکل خواهید خورد.
1- هزینه های استهلاک
2- هزینه های تعمیرات و نگهداری

نکته:تمامی اموال منزل از قبیل یخچال ،اجاق گاز و غیره را لیست کنید و برای انها قیمت گذاری کنید و به یک عدد مشخص به عنوان جمع کل موجودی منزل برسید.

نکته: کلمه دارایی را برای اساس منزل بکار نبرید.

نکته: وسایل شرکتتان از قبیل کامپیوتر،گوشی تلفن،میز و صندلی و غیره را لیست کنید و یک قیمت گذاری درست انجام دهید و در اخر به یک عدد مشخص مثلا 50 میلیون ریال برسید.
اسم این اقلام را در لیست دارایی به عنوان وسایل دفتری و اداری بنویسید.


نکته:اگر منزل و یا دفتر کاری ،مالک خودتان هستید پس:
در اخر سال قیمت منزل و دفترتان به روز هر چقدر باشد هزینه های:

استهلاک: 5 درصد ارزش کل را کنار بگذارید و در صندوق مربوطه واریز کنید.مثلا منزل شما 100 میلیون تومن ارزش دارد باید 5 میلیون تومن کنار بگذارید.

تعمیر و نگهداری: 2 درصد از ارزش کلشان را کنار بگذارید و در صندوق مربوطه واریز کنید.

تاسیسات منزل و دفتر: قیمتی برای تاسیسات هر کدام بگذارید مثلا 5 میلیون تومن تاسیسات منزل و 3 میلیون تومن تاسیسات دفتر

استهلاک:10 درصد ان 5 میلیون تومن
تعمیر و نگهداری: 10 درصد 5 میلیون تومن که میشود 500 هزار تومن

وسایل حمل و نقل:

استهلاک:10 درصد ارزش ماشین تان
تعمیر و نگهداری: 10 درصد ارزش ماشینتان

وسایل دفتری:
استهلاک: بیست درصد ارزش کل شان
تعمیرات:دو درصد ارزش کل شان

نکته: این براورد ها برای یکسال در نظر گرفته میشود مثلا کل وسایل دفتری شما 5 میلیون تومن باشد در هر سال شما باید یک میلیون تومن برای استهلاک به صندوق هزینه هایتان واریز کنید و مبلغ یکصد هزار تومن بابت تعمیرات کنار بگذارید.

اگر واحد تولیدی داشته باشید برای ماشین الاتتان نیز :

هزینه استهلاک:10 درصد
هزینه تعمیرات:5 درصد


وقتی تمامی هزینه های استهلاک را در سر سال جمع زدید و مثلا رقم 5 میلیون تومن شد باز هم 10 درصد به این رقم بابت پیش بینی نشده اضافه کنید و کنار بگذارید.یعنی ده درصد 5 میلیون تومن میشود 500 هزار تومن.


هزینه های روزانه شرکتتان را نیز مانند هزینه های روزانه ای که در اول محاسبات برای هزینه های شخصی و زندگی انجام دادیم ،مینویسیم:

مثلا جمع هزینه های دفتر و شرکتمان در طول یکماه شد:

اب و برق و گاز و غیره= ......
ایاب و ذهاب=..........
غیره= ........

جمعا به میزان 20/000/000 ریال 
10 درصد پیش بینی نشده= 2/000/000
جمع هزینه شرکت منهای هزینه های پرسنل= 22/000/000 ریال

نکته قابل توجه:
حقوق یک نفر پرسنل مثلا ماهیانه 5 میلیون ریال می باشد. 
این حقوق ماهیانه برای یکسال ضربدر 12 نخواهد شد.

(بلکه حقوق ماهیانه ضربدر 4/16 ماه محاسبه میگردد.)

نکته:
1-هزینه های استهلاک در صندوقتان خواهد ماند.
2-هزینه های تعمیرات که در اخر سال جمع زدید و کنار گذاشتید مبالغی را که در طول سال هزینه کرده اید را برمیدارید و الباقی باز هم در صندوق خواهد ماند.



فعلا موارد فوق را اجرا نمایید تا به فرمولهای دیگر و نحوه محاسبات دقیق هزینه های ماهیانه و سالیانه و روش درست قیمت گذاری کالا ها و درصد اصولی تعیین سود خالص و چگونگی پیشی گرفتن از هزینه ها و رسیدن به درامدهای حداقل ده برابری برسیم.

خیلی مباحث وجود دارد و خیلی وقت کم است.

عزیزان به بحث هزینه ها خیلی دقت نمایید تا کسب و کارتان را در طول چند سال ،از زیر بنا خراب نکند.فقط عجله نکنید و هول نشوید، شما قدم به قدم موارد را پیاده کنید. 


باید موفق ترین ها باشیم.




نوع مطلب :
برچسب ها : ناب نوشته، کارافرینی، بازاریابی، ایده، کسب و کار، ایده پردازی، تبلیغات،
لینک های مرتبط :
مهدی گل محمدی
یکشنبه 4 فروردین 1392
شنبه 16 فروردین 1393 01:08 ق.ظ
سلام به شما قرار بود درسهای استاد رو هر دوشنبه بزارید ولی فقط همین یکبار رو گزاشتید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای محلی برای آغاز یک کسب و کار محفوظ است